Instagramul a devenit rețeaua socială tot mai preferată de români. Eu petrec destul de mult timp pe Instagram, și recunosc că mă atrage mai mult decât Facebook.
M-am gândit să vă dau câteva informații despre această rețea și despre cum vă puteți crește pagina de Instagram.
Am văzut în online, cărți legate de modul în care poți să îți dezvolți pagina de Instagram. Sincer, nu vă sfătuiesc să dați bani pe asemenea cărți, pentru că Instagramul este o aplicație care își schimbă des algoritmul. Dacă nu sunteți la curent cu acești termeni, pe scurt, Instagram face mereu îmbunătățiri, update-uri care nu sunt tocmai benefice pentru creatorii de conținut. M-am uitat de curiozitate la pagina acelui tip care făcea reclamă la ceva de genul Secretele succesului pe Instagram și avea un engagement de 1%. Teoretic ar trebui să fie măcar 5%, și de aceea mă întreb cu ce mă poate ajuta o carte, când tu ai o pagina de Instagram care lasă de dorit. Teorie știm toți, practica ne omoară.
CUM SĂ ÎȚI CREȘTI PAGINA DE INSTAGRAM?
Totul e legat de muncă, muncă și iar muncă, o pagină de Insta nu se crește peste noapte, cel puțin nu una de calitate. Am pregătite pentru voi câteva mici sfaturi.
- Postează zilnic în feed. Nu posta 2, 3 fotografii într-o zi, astfel impactul postărilor tale va scădea. Alege fotografii calitative, care să transmită, să atragă atenția prin ceva. În statistici, vei vedea la ce oră sunt urmăritorii tăi activi, și postează la acea oră. De exemplu, eu postez seara, după ora 18:00. Prima jumătate de oră după ce postezi e esențială, așa că nu modifica postarea (ba chiar în primele 4 ore nu modifica nimic), și încearcă să răspunzi la comentarii. Ajută mult la engagement.
- Ce vrei să abordezi pe pagina ta? Subiecte de fashion, travel, beauty? Axează-te pe ceea ce vrei să transmiți, pentru a fi mai ușor de găsit un public care să te urmărească.
- Folosește hastaguri atunci când postezi. Cât mai multe, cât mai diverse. Stabilește locația de unde postezi, eventual poți eticheta pe cineva în postare.
- Instagram nu este doar despre poze, este și despre mesajul postării. Dacă postezi o poză oarecare și la descriere pui 3 emoticoane și 2 cuvinte, clar nu atragi audiență. Creator de conținut înseamnă să creezi o mică poveste în jurul acelei poze. Eu așa încerc să fac de cele mai multe ori, chiar dacă postarea se referă la o reclamă. Am văzut multe persoane care pun la poze emoticoane, sincer, n-aș știi ce să comentez la o poză cu o descriere de emoticoane.
- Story și iar story- multe, foarte multe. Am început să pun și eu poze, mici filmulețe. Acestea sunt importante pentru a atrage oamenii să îți descopere profilul.
- Chiar dacă nu sunt agreate de Instagram, un concurs cu un premiu atractiv pentru urmăritorii tăi, îți poate aduce un plus de followersi. Mulți vor pleca după finalizarea concursului (sunt acei concursomani de meserie, supărați că nu au câștigat pe pagina ta), alții vor rămâne. E o loterie. Datorită noului algortim e foarte greu să crești organic. Se preconizează că aceste concursuri nu vor mai fi acceptate pe rețea, pentru că din păcate, mulți clonează conturi, și fac tot feluri de înșelăciuni.
- Folosește aplicațiile în care poți verifica engagementul, cum ar fi Social Blade, Ninjalitics. Engagementul te ajută mai ales când ai o pagina de content creator, și cei care vor să lucreze cu tine, vor să vadă unde te situezi. De obicei se cere un engagement minim de 5%. Cu cât ai mai multe comentarii, likeuri și save-uri la postare cu atât engagementul va fi mai mare, iar pagina ta va fi vizibilă pe Instagram.
- Fii activ pe Instagram, da like-uri, oferă comentarii paginilor pe care le urmărești, devino vizibil și pentru alți utilizatori.
- Poți încerca să faci parte din diferite grupuri de suport, unde vei primi automat like-uri și comentarii de la 20-30 persoane.
10. Îți poți transforma pagina personală într-una tip bussiness destinată creatorilor de conținut, pentru a avea acces la statistici și alte instrumente utile.
11. Folosește funcția de Reels aceasta îți permite să faci filmulețe de 15 secunde.
12. Fotografii de calitate, care să aibă legătură una cu cealaltă. Folosește aplicații de poze, și încearcă să păstrezi o cromatică a postărilor, să fie un echilibru în tot ceea ce postezi.
13. Promovări plătite– poți alege să promovezi contra cost o postare din feedul tău. Acolo poți seta audiența, orașele, interesele celor la care va ajunge postarea ta. O promovare începe de undeva de la 6 lei pe zi, o poți promova pe câte zile dorești și cu cât e suma mai mare cu atât postarea va ava un impact mai mare. Desigur, trebuie să ai un cont bancar atașat paginii tale.
Schimbările prin care trece Instagramul, au afectat foarte mult comunitatea de content creatori, postările nu mai sunt vizibile, vizualizările pe story au scăzut, la fel și impactul postărilor. Chiar sper să își revină Instagramul.
Eu învăț permanent despre Instagram, nu sunt o atotștiutoare, așa că dacă aveți sfaturi, întrebări, chiar vă rog să mi le adresați în rubrica de comentarii.
Pe Instagram mă găsiți aici
Mulțumim pentru informații draga mea ,de ceva vreme a început și mie să-mi placă mai mult pe instagram decât pe facebook ,cu toate că nu prea mă pricep la multe ,mi se pare mai ok ,pe facebook mă blochează mai tot timpul și mă ține câte o săptămână ,chiar și mai mult ,insă pe instagram m-a ținut câte 1,2 sau 3 zile maxim .
E ceva de munca ca sa cresti in Insta, dar recompensele vin repede.
Foarte utile sfaturile tale! De vreun an imi e din ce in ce mai greu sa cresc contul de IG, e o munca continua, insa e bine sa nu ne lasam batute!
Cu reels – ul încă nu am făcut cunoștință, dar îmi doresc să încerc.
Este multa munca sa cresti o pagina de Instagram, dar a inceput sa imi placa tare mult si partea asta.
Mereu invat lucruri noi despre instagram. Oricum cred ca este aplicatia care sufera destul de des schimbari. Tu ai punctat foarte bine si asta stiam si eu